Banner 980x90

"Latvijas Valsts ceļi" sāks izmantot grunts penetrācijas radaru

Trešdien, 17.septembrī, VAS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) Autoceļu kompetences centrā, Rīgā, Rencēnu ielā 1a notika jaunās autoceļu apsekošanas ierīces - grunts penetrācijas radara un lāzerskanēšanas iekārtas demonstrācija un prezentācija.

Kā pilsētas informācijas portālu tīklu Pilseta24.lv informēja LVC Komunikācijas daļā, grunts penetrācijas radars un 3D lāzerskanēšanas iekārta Road Doctor Survey Van (RDSV) ir kompleksa un modulāra ceļu apsekošanas sistēma. Tā šobrīd ir viena no modernākajām ceļu apsekošanas sistēmām Eiropā.

"Kvalitātei ceļu būvē pēdējos gados pievēršam īpašu uzmanību. Tikai kvalitatīvi veiktie darbi tiek pieņemti ekspluatācijā. Tāpēc Satiksmes ministrija savulaik piešķīra līdzekļus ceļu laboratorijas attīstībai un Kompetences centra izveidei. Mēs uzstājam uz rūpīgām pārbaudēm, tāpēc specifikācijās ļoti precīzi tiek norādītas kvalitātes prasības. Ar jauno iekārtu mēs varēsim prasīt vēl lielāku precizitāti arī no projektētājiem," saka satiksmes ministrs Anrijs Matīss.

Ar iekārtas palīdzību iespējams novērtēt ceļa tehnisko stāvokli - iegūt telpisku ceļa un tam pieguļošās teritorijas attēlu, ceļa seguma ģeometriju, izmērīt rišu dziļumu un konfigurāciju, saņemt informāciju par ceļa segu veidojošo konstruktīvo kārtu biezumu.

"Projektēšana ir pēc būtības svarīgākais posms ceļu būvē. Radara sniegtā informācija būs noderīga ne tikai ceļu tīkla vai atsevišķu tā posmu stāvokļa novērtēšanai, to paredzēts izmantot kā izejas datus ceļu posmu pārbūves projektiem un nodot projektēšanas firmām līdz ar projektēšanas darba uzdevumiem," norāda VAS "Latvijas Valsts ceļi" valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

"Ar jauno iekārtu, būs iespēja paplašināt gan iegūtās informācijas pielietojuma sfēras, piemēram - kontrolējot būvdarbu kvalitāti, gan veikt padziļinātu ceļu posmu un to defektu analīzi", stāsta Lange.
Lai gan visu šo informāciju iespējams apskatīt kā atsevišķas komponentes, lielākais pienesums, ko RDSV sniedz ceļu tīkla pārvaldītājam ir iespēja redzēt un analizēt kopsakarības. To ļauj paveikt datorprogramma Road Doctor, kas ir RDSV kodols.

Tāpat, nākotnē iespējams paplašināt RDSV tehnisko kapacitāti - pieslēdzot termokameru, kas ļautu vēl plašāk analizēt ceļa seguma stāvokli, piemēram - identificējot ar aci neredzamās, bet segumā esošās plaisas.

Jaunās iekārtas izmaksas ir 242 000 EUR ieskaitot PVN, tā iegādāta atklātā konkursā, iekārtas piegādātājs ir Somijas kompānija Roadscanners OY.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)