Banner 980x90

Uz Bauskas šosejas sākas asfaltēšanas darbi; satiksmi nodrošina regulētāji

Ir sākušies asfaltēšanas darbi uz Bauskas šosejas (A7) posmā no tilta pār Ķekaviņu līdz Iecavai, tāpēc autovadītājiem jārēķinās ar papildus laiku ceļā šajā maršrutā. Plānots, ka asfaltēšanas darbi aizņems divas nedēļas, pilsētas informācijas portālam Bauska24.lv ziņo "Latvijas Valsts ceļi".

Būvdarbu ietvaros uz Bauskas šosejas atjauno asfaltētā seguma virskārtu, kā arī deformācijas šuves tiltiem pār Misu un Ķekaviņu. Paredzēts, ka būvdarbi, kuru ģenerāluzņēmējs ir a/s "A.C.B.", turpināsies līdz oktobra vidum, to līgumcena ir 3,5 miljoni eiro ar PVN.

Asfalta virskārtas atjaunošana ik pēc aptuveni 8 līdz 12 gadiem (tas ir atkarīgs no satiksmes intensitātes un slodzēm katrā konkrētā autoceļā) ir jāveic uz visiem asfaltētiem autoceļiem, lai nodrošinātu to maksimāli ilgu un kvalitatīvu kalpošanu ar vismazākajām izmaksām. Šajā Bauskas šosejas posmā pēdējo reizi asfaltēšana veikta pirms deviņiem gadiem 2006. gadā.

Aptuveni 10 gadu laikā asfalta segumā parādās 0,5 līdz 1 cm dziļas izdiluma rises, kas vēl satiksmei nav bīstamas, bet jau pēc neilga laika tādas var kļūt. Pirmajos 10 kalpošanas gados ceļa virskārtā arī parādās mikroplaisas, kuru cēlonis ir saules ietekme uz bitumenu un laika apstākļi. Šos nelielos defektus izvērtē pieredzējuši speciālisti un lemj par savlaicīgu virskārtas atjaunošanu. Neveicot periodisko ceļa virskārtas atjaunošanu, ir jārēķinās ar vairākkārt lielākiem izdevumiem nākotnē, jo bojājumu pakāpe būs pieaugusi un ar vienkāršu seguma virskārtas atjaunošanas metodi tos labot vairs nebūs iespējams.

Nomainot virskārtu, autoceļš var turpināt kalpot nākamos 8-12 gadus, bez problēmām nokalpojot plānotos 20 gadus un ilgāk. Turpretī, ja periodiskās uzturēšanas darbi netiek veikti normatīvi noteiktajā laikā, seguma bojājumi jau sāk skart nākamās asfalta kārtas un uz autoceļa pastiprināti sāk veidoties bedres. Tādā gadījumā izmaksas autoceļa savešanai braukšanas kārtībā jau ir nepieciešamas daudz lielākas.

Prasība savlaicīgi veikt periodiskās uzturēšanas darbus autoceļiem, kam savulaik piešķirti ES fondu līdzekļi, nāk arī no Eiropas Komisijas puses. Bauskas šoseja (valsts galvenais autoceļš A7) ir viens no tiem, kuros ieguldīti ES fondu līdzekļi.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)