Banner 980x90

Bauskas novada pašvaldība pati uztur tiltus; kritiskā stāvoklī ir četri

Bauskas novada pašvaldība pati cenšas uzturēt tiltus, kuru novadā ir sešpadsmit, bet kritiskā stāvoklī ir četri, taču arī tie ir remontēti tādā mērā, lai neapdraudētu lietotājus, komentējot biedrības "Latvijas Ceļu būvētājs" bažas par tiltu stāvokli valstī, aģentūru LETA informēja Bauskas novada pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste Ieva Šomina.

Viņa skaidroja, ka visus tiltus, tostarp četrus, kas ir kritiskā stāvoklī, pašvaldība par saviem līdzekļiem ir saremontējusi tik tālu, lai to tehniskais stāvoklis neapdraudētu satiksmes drošību.

Viņa uzsvēra, ka viens no neseniem pašvaldībā līdz šim apjomīgākajiem infrastruktūras rekonstrukcijas projektiem bija tieši tilta rekonstrukcija. Tilts pār Mūsu, kas bija kritiskā stāvoklī un atrodas uz valsts reģionālā autoceļa, pilnībā tika rekonstruēts un pēc rekonstrukcijas atklāts 2014.gada novembrī.

Tilta rekonstrukcijā tika ieguldīti 4 947 589 eiro, no tiem Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums bija 3 367 934 eiro, Bauskas novada pašvaldības līdzfinansējums 1 210 864 eiro un valsts budžeta dotācija - 105 394 eiro.

Kā ziņots, ap 60 tiltu Latvijā vajadzētu nekavējoties slēgt vai jāuzliek vēl stingrāki satiksmes ierobežojumi, jo ir bīstami tālāk tos ekspluatēt, šodien, tiekoties ar žurnālistiem, sacīja biedrības "Latvijas Ceļu būvētājs" (LCB) valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš.

Viņš pauda sašutumu, ka nākamgad budžets vietējiem un reģionālajiem ceļiem un tiltiem neko nesola. Piemēram, vietējiem ceļiem piecu gadu laikā vajadzēja ieguldīt 690 miljonus eiro. Tāpēc būvnieki plānojuši vērsties Satiksmes ministrijā (SM) un pie premjerministres Laimdotas Straujumas (V), lai skaidrotu pašreizējo lauku ceļu bīstamību.

SM atzinusi, ka 145 tilti ir sliktā stāvoklī, bet līdzekļi šim mērķim nav piešķirti.

LCB izpilddirektors Zigmārs Brunavs savukārt norādīja, ka 58 tilti Latvijā ir dramatiskā stāvoklī, taču valstī tiekot atļauts braukt pa tiltiem, kuri nav droši. Viņš skaidroja, ka tad jau "jālūdz Dievam cilvēkus sargāt uz tiltiem, ja valdība to nedara".

Strukturālus pārkārtojumus ceļinieki gribētu redzēt arī tajās "manipulācijās ar sabiedrisko apziņu, kuras valdība dēvē par "jaunām politikām".

"Lietojot jēdzienu "jaunās politikas", ceļu būves inženieriem līdz šim nav kļuvis skaidrs, kāpēc tā ir jāsauc pussabrukušu tiltu remonti. Jau uzbūvējot tiltu vai ceļu, ir skaidrs, ka tie būs periodiski jāremontē," uzsver LCB pārstāvis.

Biedrība LCB kopā ar "Zemnieku saeimu" ar saviem priekšlikumiem solīja vērsties Ministru prezidentes Straujumas izveidotajā budžeta komisijā.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)