"Balticovo" veiksmīgi konkurē Čehijas tirgū

Uz Čehiju tiek eksportētas olas, šķidro olu produkti, olu pulveri un vārītas olas.
Kopš pagājušā gada "Balticovo" veic regulāru patēriņa olu piegādi mazumtirgotājiem Ahold and Tesco - tirgus līderiem ar tirgus daļu 9,7% (pirmā pozīcija) un 8,1% (trešā pozīcija). Uz katru no šīm mazumtirdzniecības ķēdēm mēnesī Balticovo pārdod ap 5 miljoniem olu, un jau šobrīd panāktas vienošanās par apjomu palielināšanu 2013.gadā par 30%.
2013.gadā par 30% plānots arī palielināt piegādāto olu apjomu reģionālajiem un lielajām mazumtirdzniecības ķēdēm nepiederošajiem pārtikas tirgotājiem, kas ar starpnieku līdzdalību notiek arī šodien. Tādējādi tiks nodrošināta risku diversifikācija, izbalansētas tirgus daļas un panākti pozitīvi ieguvumi mārketinga jomā.
"Čehijas mazumtirdzniecības tirgus ir atšķirīgs ar to, ka nevienai no vadošajām ķēdēm 2012.gadā nepiederēja vairāk par 10% tirgus daļu," stāsta "Balticovo" komercdirektors Edgars Lesnieks.
"Zema tirgus daļu koncentrācija ir unikāla situācija Eiropā, ņemot vērā, ka līderis Čehijas tirgū ir mazumtirdznicības tīkls Ahold ar 9,7% tirgus daļu. Vairumā Eiropas valstu vietējā tirgus līderis kontrolē no 20% līdz 30% tirgus daļu, bet Čehijā tikai 10%. Ja citās valstīs trīs lielākās ķēdes kontrolē no 45% līdz 60% tirgus, tad Čehijā tikai 28%. Lielākā daļu čehu dzīvo administratīvajās vienībās, kur tirgū darbojas vismaz septiņas dažādas mazumtirdzniecības ķēdes."
"Ieiešana šajās ķēdēs ilgstošs un smagnējs process, kas ietver stingrus auditus. Sarunas ar šīm mazumtirdzniecībās ķēdēm iespējamas tikai tām pārtikas kompānijām, kurām piešķirti BRC Food (British retail consortium) vai IFS Food (International food standard) sertifikāti, kuri apliecina augstāko pārtikas drošības standartu esamību ražošanas uzņēmumā. Ļoti augsta ir arī pircēju audita prasības. Baltijas valstīs neviens olu ražotājs, izņemot AS "Balticovo, šos pārtikas drošības standartus pagaidām nav ieviesis," paskaidro Edgars Lesnieks.