Bauskas pilī būs skatāma Georga Barkāna gobelēnu izstāde no LNMM kolekcijas

Ievērojamā tekstilmākslinieka, pedagoga un arhitekta Barkāna radošajā mantojumā atstātie vērienīgie tekstildarbi uzskatāmi par vienu no latviešu tekstilmākslas sasniegumu virsotnēm, skaidroja Skalberga. Mākslinieka rokrakstam tipiska virtuozitāte, radoša atraisītība, izteikta improvizācija un niansēta krāsu dzīparu saspēle.
Viduslaiku leģenda par vienradzi ir visvairāk izmantotais sižets Barkāna darbos, kurš kā atpazīstamības zīme caurvij viņa daiļradi kopš 1970.gadiem. Mītiskais dzīvnieks kļuva par suģestējošu tēlu autora daiļradē kopš tās reizes, kad mākslinieks klātienē redzēja pasaulē slaveno viduslaiku gobelēnu sēriju "Vienradža medības" un "Dāma ar vienradzi" Parīzē, Klinī muzejā.
Vienradzi viduslaikos un renesansē uzskatīja par tikumības un platoniskās mīlestības apliecinājumu, ko varēja noķert tikai ar viltu, izmantojot jaunavu. Ja vienradzi nogalināja, tad tas spēja atdzimt, bet bija kopjams un saudzējams. Viņa ragam piedēvētas pretindes un brīnumzāļu īpašības, ar kā palīdzību tas varēja saindēto ūdeni padarīt nekaitīgu. Vienradzi attēloja zīmogos un ģerboņos, bet 15.gadsimta mākslinieki un audēji īpaši Francijā un Flandrijā aizrāvās ar šī mītiskā dzīvnieka tematiku, bagātinot gobelēnus ar bezgalīgi daudz smalkām puķītēm.
Tieši vienradža gobelēnu aušanai Barkāns savulaik aizrautīgi eksperimentēja, dziju krāsojot ar dabas materiāliem, piemēram, izmantojot dažādu šķirņu sīpolu mizas.