Banner 980x90

Bauskas un Iecavas novados sāks "Rail Baltica" trases sākotnējo sabiedrisko apspriešanu

No 13.februāra būs pieejami Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas "Rail Baltica" sabiedriskajai apspriešanai paredzētie materiāli - kartes, kur redzama "Rail Baltica" dzelzceļa trase un tās variantu novietojums, kā arī informācija par paredzēto darbību un ietekmes uz vidi novērtējuma procedūru.

Kā aģentūru LETA informēja apspriešanas organizētāji, februārī un martā 15 Latvijas pašvaldībās, kuras nākotnē skars "Rail Baltica" trase, notiks sākotnējās sabiedriskās apspriešanas sanāksmes. Iedzīvotāji un pašvaldības tiks aicināti izteikt priekšlikumus, lai tos vērtētu ietekmes uz vidi novērtējuma gaitā un izpētes darba rezultātā noteiktu optimālo trases novietojuma variantu.

Iepriekš veiktā izpētes darba rezultātā noteikts, ka "Rail Baltica" trase Latvijas teritorijā šķērsos Salacgrīvas novadu, Limbažu novadu, Sējas novadu, Inčukalna novadu, Ropažu novadu, Garkalnes novadu, Stopiņu novadu, Salaspils novadu, Ķekavas novadu, Iecavas novadu, Bauskas novadu, Baldones novadu, Mārupes novadu, Olaines novadu un Rīgu.

No 13.februāra ar informāciju varēs iepazīties novadu pašvaldībās, kā arī tīmekļa vietnēs "www.sam.gov.lv", "www.railbaltica.info", "www.vpvb.gov.lv/ivn/" projekti, "www.environment.lv", kā arī minēto pašvaldību tīmekļa vietnēs.

Informācija par sākotnējo sabiedrisko apspriešanu tiks publicēta vietējos laikrakstos un atkārtota informācija katras pašvaldības izdotajā laikrakstā. Individuāli tiks informēti tie nekustamo īpašumu īpašnieki vai valdītāji, kuru nekustamos īpašumus skar vai tie robežojas ar paredzētās darbības teritoriju.

Piedāvātie sākotnējās sabiedriskās apspriešanas sanāksmju laiki esot saskaņoti ar vietējām pašvaldībām. Vairākās vietās sanāksmes laiks tika pieskaņots autobusu kursēšanas grafikiem uz novada centriem, kā arī iedzīvotājiem ērtākam apmeklējuma laikam. Tā, piemēram, Mārupē tā tiks organizēta sestdienā. Darba dienas beigās sanāksmes notiks Stopiņu un Salaspils novados, kā arī Rīgā. Kopumā plānotas 16 sanāksmes, divas Rīgā, lai tādējādi aptvertu plašāku iedzīvotāju skaitu.

Iedzīvotājiem ir iespēja piedalīties apspriedēs tajā vietā, kura vislabāk atbilst personīgā laika plānošanas ērtumam. Katrā no novadu sanāksmēm tiks informēts par visu projektu kopumā, kā arī akcentējot konkrēto novadu.

Lai informētu minēto novadu iedzīvotājus, tiks izdots "Rail Baltica" informatīvais biļetens, kura tirāža būs 70 000 eksemplāru. Biļetens tiks piegādāts iedzīvotājiem viņu dzīvesvietu pastkastītēs vai arī nodrošināta tā publiskā pieejamība kopā ar pašvaldību izdoto ikmēneša laikrakstu. Informatīvā biļetenā ietverta gan vispārīga informācija par Baltijas valstu kopprojektu, veidojot Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" trasi, gan detalizētāks projekta realizācijas laika grafiks un darbu norise.

Kopumā sākotnējai sabiedriskajai apspriešanai noteikts pagarināts, 32 dienu periods, kas noslēgsies 15.martā. Šajā laikā ikviens aicināts iepazīties ar paredzēto darbību un nosūtīt rakstiskus priekšlikumus un komentārus Vides pārraudzības valsts birojam Rūpniecības ielā 23, Rīga, LV – 1045, "www.vpvb.gov.lv", norādot, kas jāņem vērā, veicot ietekmes uz vidi novērtējumu (IVN).

Pilnsabiedrības "RB Latvija" izpētes projekta vadītājs Arnis Skrastiņš paredz, ka grūta būs lēmuma pieņemšana tieši Mārupes novadā, kurā plānotā trase vairāk nekā citviet skar iedzīvotāju intereses un ir vistuvāk jau izbūvētajām mājvietām. Viņš gan cer, ka izdosies rast Baltijas kopprojekta "Rail Baltica" attīstībai labvēlīgu risinājumu.

Pirmā apspriešana plānota Sējas novada kultūras namā "Loja" Lojā, Sējas pagastā, Sējas novadā 23.februārī plkst.11.

Kā ziņots, "Rail Baltica" projekts paredz jaunas 1435 milimetrus jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs. Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro, bet visās trīs Baltijas valstīs kopā - 3,68 miljardus eiro. Eiropas Komisija varētu līdzfinansēt 85% no kopējām šī projekta izmaksām. 2015.gadā tiks iesniegts finansējuma pieprasījums Eiropas Komisijai, lai 2016.gadā varētu sākties darbi. Tālākā finansēšana paredzēta no nākamā finanšu perioda naudas - no 2020.gada.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)