Banner 980x90

Pieļauj, ka tilts pār Īslīces upi sabruks pirms remonta

Ilustratīvs foto/ Foto: Stock.XCHNG
Foto: Ilustratīvs foto/ Foto: Stock.XCHNG

Tilts pār Īslīces upi Rundāles novada Pilsrundāles ciema teritorijā, iespējams, sabruks pirms Satiksmes ministrijas plānotā remonta 2019.gadā, komentējot biedrības "Latvijas Ceļu būvētājs" bažas par tiltu stāvokli valstī, aģentūrai LETA sacīja Rundāles novada pašvaldības izpilddirektors Aigars Sietiņš.

Viņš skaidroja, ka uz valsts vietējās nozīmes autoceļa "V1033" "Pilsrundāle-Svitene-Klieņi" Pilsrundāles ciema teritorijā esošais tilts pār Īslīces upi ir ar sliktu tilta un ietvju segumu. Tilts esot ļoti šaurs, un nav iespējams nodrošināt satiksmi vienlaikus abos virzienos, tādēļ uzstādītas satiksmi regulējošās zīmes.

"Tilta noslodze ir ļoti liela, un no tilta abām pusēm veidojas sastrēgumi vasaras sezonā, kad tūristu tūkstoši apmeklē Rundāles pils muzeja ansambli. Tilta nepietiekamais platums ir par cēloni mūsu vietējo uzņēmēju - lauksaimnieku - tehnikas bojājumiem," pauda Sietiņš.

Viņš informēja, ka 2013.gadā pieņemtā "Valsts autoceļu sakārtošanas programma 2014.-2020.gadam" paredz 2019.gadā veikt minētā tilta atjaunošanu.

"Diemžēl skatoties uz to, kā tiek pildīta šī programma, varam atmest visas cerības, nerunājot par to, ka šī tilta tehniskais stāvoklis pasliktinās tik strauji, ka līdz 2019.gadam viņš var arī sabrukt," nobažījies Rundāles novada pašvaldības izpilddirektors.

Sietiņš arī skaidroja, ka 2011.gadā kopā ar "Latvijas Valsts ceļu" Bauskas nodaļu tika veikta pašvaldības autoceļu un uz tiem esošo tiltu apsekošana, kurā tika konstatēts, ka uz pašvaldības autoceļa A40 "Širvji-Viesturi" esošajam tiltam pār Īslīces upi ir izskaloti tilta konusi.

"Nepieciešams nopietns remonts konusu atjaunošanai un nostiprināšanai. Pa šo autoceļu tiek nogādāti Viesturu ciema bērni uz Bērsteles skolu un Pilsrundāles vidusskolu," akcentēja Sietiņš.

Savukārt uz pašvaldības autoceļa C42 "Bērstele-Centra kalte" tiltam pār Svitenes upi esot norūsējošas un norautas nostiprinājuma margas, stipri bojātas tilta braucamās daļas un gājēju trotuāra segums.

Uz autoceļa B52 "Kaupēni-Pāni" tiltam pār Svitenes upi bojāti tilta laidumi, ļoti stipri bojāta brauktuve. Bojāti ūdensatvadi tilta galos un uz tilta brauktuves. Norūsējušas un nolūzušas tilta margas, kā rezultātā ir ierobežota pārvietošanās pār tiltu un remontam nepieciešamo līdzekļu trūkuma dēļ tiek plānota tilta slēgšana, informēja Sietiņš.

Kā ziņots, ap 60 tiltus Latvijā vajadzētu nekavējoties slēgt vai tiem jāuzliek vēl stingrāki satiksmes ierobežojumi, jo ir bīstami tālāk tos ekspluatēt, 10.augustā tiekoties ar žurnālistiem, sacīja biedrības "Latvijas Ceļu būvētājs" valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš.

Viņš pauda sašutumu, ka nākamgad budžets vietējiem un reģionālajiem ceļiem un tiltiem neko nesola. Piemēram, vietējiem ceļiem piecu gadu laikā vajadzēja ieguldīt 690 miljonus eiro. Tāpēc būvnieki plānojuši vērsties Satiksmes ministrijā un pie premjerministres Laimdotas Straujumas (V), lai skaidrotu pašreizējo lauku ceļu bīstamību.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)