Banner 980x90

Slavenības un viņu auto

Nav noslēpums, ka daudziem cilvēkiem īstu baudu sagādā braukšana pie automašīnas stūres – cits tā relaksējas, cits gluži pretēji – iegūst enerģiju visai dienai.  Nenoliedzami – liela nozīme ir automāšinas markai, tāpēc tuvojoties BMW festivālam 2013, kas notiks jau šajā nedēļas nogalē, vairāki sabiedrībā atpazīstami cilvēki dalās savā pieredzē par braukšanu pie BMW automāšīnas stūres, atklājot savas patiesās sajūtas.

Klusums, miers un.. kaut kas īpašs

TV3 raidījuma  "Paņem 100 000 ja vari" vadītājs Edgars Ludāns stāsta: "Man ir īpaša sajūta braucot ar BMW. Klusums, komforts un kaut kāds īpašs miers," piebilstot, ka jo jaudīgāks ir auto, jo mazāka vēlme ir to jaudu izrādīt. "Mani piesaista vecāka gada gājuma BMW, kuriem jau ir sava aura un šarms," norāda Ludāns.

Līdzīgas sajūtas raksturo arī Veselības Centrs 4 dermatoloģe Lauma Valeine: "Braukt pie stūres – man tā ir īsta atpūta un bauda, un labs veids, kā es atpūšos pēc darba. Arī brīvdienās labprāt to daru, klausoties mūziku un baudot brīdi, kad varu būt pie stūres". Lauma stāsta, ka viņas autobraucējas mūžā ir bijušas trīs automašīnas, un visas ir bijušas tieši šī zīmola. "Pirmo automašīnu es saņēmu mantojumā, un var teikt, ka uzreiz iemīlējos šajā mašīnā. Un kā jau ikvienai sievietei, mans svarīgs ir arī dizains, izskats, kas piemīt šai automašīnai, tas neatkārtojamais priekšējais rāmis, plūstošās līnijas – tas ir viens iemesls, kāpēc man patīk BMW". Tā kā Laumai man patīk ātrums, tad šī automašīna viņai sniedz gaidītās sajūtas. "Mašīna ir dinamiska, bet vienlaikus arī droša, kas man šobrīd kā divu bērnu mammai ir ļoti būtiski. Drošība ir viens no galvenajiem priekšnoteikumiem. BMW piepilda abas šīs manas vēlmes – tā ir gan dinamiska, gan droša," komentē Veselības Centrs 4 dermotoloģe.

Nācies saskarties ar stereotipiem par to, ka BMW braucēji ir agresīvi. Kļūdaini stereotipi?

Savā pieredzē dalās Veselības Centrs 4 dermatoloģe Lauma Valeine: "Jā, tāds priekšstats pastāv, un nereti uz Latvijas ceļiem nākas redzēt, ka ar šo automašīnu daudzi brauc agresīvāk kā ierasts. Bet šeit es noteikti vēlos piebilst, ka ir arī citu automašīnu marku piekritēji, kuri brauc tik pat agresīvi, ja ne vēl agresīvāk. Ar to es vēlos teikt, ka zīmolam un agresivitātei uz ceļa, pēc būtības, nav nozīme. Šis stereotips vairāk ir pieņemts Latvijā un Krievijā, jo citās Eiropas valstīs, piemēram, Vācijā, kas ir BMW dzimtene, tur ar šo automašīnu pārvietojas gados cienījami autovadītāji, kuriem nav nevienam nekas jāpierāda. Viņi izvēlas dizainu un kvalitāti, ko sniedz šī automašīna".

Interesantu viedokli pauž Latvijas moto federācijas – Motošosejas Tehniskais komisārs Nikolajs Steška: "Tā ir realitāte. Izstāstīšu Jums vienu piemēru – viens mans draugs reiz nopirka Audi markas mašīnu, ar kuru nobrauca piecus gadus. Pa šiem pieciem gadiem viņu policija apturēja piecas reizes, un nevis par kādu pārkāpumu, bet vienkārši dokumentu pārbaudei. Kad viņš nopirka BMW, viņu apturēja desmit reizes viena gada laikā. Tas tomēr par kaut ko liecina".

 Tajā pašā laika Steška uzsver, ka viss ir atkarīgs no autovadītāja. "Ja runājam par jauniešiem – BMW braucējiem, tad Latvijā viņi ir tādi kā ir, un, jā, bieži brauc agresīvi. To var izskaidrot ar vairākiem faktoriem, ko izskaidro arī viens Eiropā veikts pētījums par autobraucējiem ar premium klases automašīnām. Pētījuma rezultāti atklāj, ka pēc jaunas automašīnas iegādes pirmie divi tās īpašnieki nebrauc agresīvi, gluži pretēji – brauc prātīgi. Savukārt trešais, ceturtais īpašnieks ar šo automašīnu sāk braukt jau agresīvi, jo vēlas izmantot tās iespējas, ko šī automašīna sniedz tieši izrietot no tehniskajām prasībām".

"Galvenais mīnuss, kāpēc BMW autobraucēji Latvijā mēdz būt agresīvi, īpaši ja runājam par jauniešiem, ir arī faktors, ka mēs dzīvojam blakus Krievijai un citām bijušajām PSRS valstīm. Krievijā un citās bijušajās PSRS valstīs ir uzņemtas ļoti daudz kino filmas, kurās izmantots BMW un piedēvēts konkrētai "grupai" ja tā var teikt. Tajās filmās jaunieši parāda konkrētu dzīvesstilu kopā ar BMW, kas zināmā mērā arī iezīmē šādu agresīvu braukšanu, un to ir pārņēmuši daļa autobraucēju, īpaši jaunieši, arī Latvijā," piebilst Latvijas moto federācijas – Motošosejas Tehniskais komisārs.

Situāciju komentē arī TV3 raidījuma  "Paņem 100 000 ja vari" vadītājs Edgars Ludāns stāsta: "90-to gadu BMW ir pilnībā pieejams jaunietim, kurš tikai uzsāk savas autovadītāja gaitas un protams…tas ir arī lielo eksperimentu laiks, kad tiek testēts ko spēj auto, ko spēj pats vadītājs un kāda ir apkārtējo reakcija uz kādu "saulīti" lielveikala stāvvietā. Domāju, tas ir tikai likumsakarīgi, ka jaunieši ar pavecākiem BMW ielās ir redzami vairāk, jo vēlas būt pamanāmāki. Visos laikos ir bijis kas līdzīgs. Vēl nesenā pagātnē "čaļi" nēsājās pa rajoniem ar "uzlabotām" JAWAām….:)".

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)