Ceturtdien autobusu šoferi Bauskā piketā pieprasīs algu celšanu
Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu un Transporta darbinieku arodbiedrības priekšsēdētājs Juris Kalniņš aģentūrai LETA pastāstīja, ka galvenā šoferu prasība ir darba samaksas sistēmas, kā arī darba un atpūtas režīma sakārtošana. Autobusa vadītāji vēlas atstāt spēkā līdzšinējo režīmu, kas paredzēja divu dienu atpūtu pēc divu dienu darba, kas bija spēkā līdz 1.februārim. Savukārt jaunā uzņēmuma īpašniece - Igaunijas AS "Hansabuss" - ieviesusi citu sistēmu, kas divas atpūtas dienas paredz pēc četrām darba dienām. Sarunas ar uzņēmuma vadību rezultātus neesot devušas.
Plānots, ka piketā piedalīsies ap 50 dalībniekiem, kas ir gan šoferi, gan atbalstītāji no citām arodbiedrībām un uzņēmumiem. Pasākumā aicināti piedalīties arī pilsētas iedzīvotāji.
"Pārvadātājus nedrīkst dotēt no šoferu algām," uzskata Kalniņš, paužot, ka valstij jāspēj nodrošināt dotācijas sabiedriskajam transportam.
Arodbiedrības vadītājs stāstīja, ka smagas sarunas noris arī ar citu pārvadāšanas uzņēmumu vadību, jo zems atalgojuma līmenis nav tikai Bauskas problēma. Viņš neizslēdz, ka arī citur autobusu vadītāji varētu izšķirties par protesta akcijām.
"Šofera profesija nav mazāk prestiža par citām profesijām un nedrīkst tāda būt," pārliecināts Kalniņš.
Pārvadāšanas uzņēmuma valdes loceklis Jānis Kļaviņš aģentūrai LETA skaidroja, ka šoferi pieprasa 2,5 reizes lielāku algu, kas līdzinās Vācijas autobusu vadītāju atalgojumam. Pēc viņa teiktā, Latvijas pārvadātāji šādu tarifu par paveikto darbu nodrošināt nespēj.
Rīt notiks darbinieku sapulce, kurā plānots runāt par atalgojuma celšanu, taču Kļaviņš nedomā, ka pēc sapulces piketu varētu atcelt, jo tas daļai šoferu esot principa jautājums, turklāt piketa rīkošanā iesaistīta arodbiedrība. Uzņēmuma vadītājs neatklāja, kāds pašlaik ir spēkā esošs tarifs, jo tas esot atkarīgs no daudzu faktoru izpildes.
"Visi reisi tiks izpildīti, jo pikets nav streiks," informēja Kļaviņš, skaidrojot, ka pikets notiks divas stundas.
Pikets saskaņots pašvaldībā, aģentūrai LETA apliecināja Bauskas novada pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste Zane Gorškova. Sapulcē pieteiktais dalībnieku skaits - ap 50.
Uzņēmumā "Aips" strādā ap 40 šoferiem.
Pārvadātāja apgrozījums 2016.gadā bijis 536 936 eiro, bet peļņa 32 910 eiro, liecina "Firmas.lv" dati. "Aips" kopš pagājušā gada vidus pieder Igaunijas AS "Hansabuss". Kopā ar Kļaviņu uzņēmumu vada Igaunijas pilsonis Sergejs Vahņickis.
Uz sarakstu