Auto īpašnieki nesteidzas ar riepu maiņu

Ziemas sezonas dažādie laika apstākļi padara pārvietošanos ar spēkratiem īpaši riskantu. To apstiprina arī Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) 2012.gada statistikas dati, par ceļu satiksmes negadījumiem ar cietušajiem. No 3358 gadījumiem, 825 ir notikuši uz slapja ceļa, 175 uz ceļa ar noblietētu sniegu, 150 uz ceļa ar slapju sniega, un 107 uz ceļa, kas ir apledojis. Apskatoties kopējo ceļu satiksmes negadījumu statisku 2012. gadā, iezīmējas, ka 4.ceturksnī bija gandrīz par 1000 vairāk ceļu satiksmes negadījumu nekā iepriekšējos ceturkšņos.
Zariņš uzsver, ka cilvēki, kuri domā un uztraucas par savu, pasažieru un citu auto braucēju drošību uz ceļiem, riepas ir nomainījuši jau labu laiku iepriekš. Viņi jau sen ir gatavi ziemas sezonas. Ir jāatceras, ka vasaras riepas nepilda savu funkciju jau pat pie +5 grādiem, kur nu vēl, ja ir uzsnidzis vai arī uz ceļiem ir parādījies "melnais ledus". Tāpēc 1.decembris nav jāņem kā atskaites punkts, no kura ir jābrauc ar ziemas riepām, to prātīgi ir sākt darīt jau oktobrī vai novembrī.
CSDD infografika "Esi gatavs tumšajam un slidenajam laikam!" vizuāli attēlo nedrošo situāciju uz apsnigušajām brauktuvēm. Aptuvenais bremzēšanas ceļa garums braucot ar 50 km/h uz apledojuša ceļa ir 64 metri, uz apsniguša ceļa tie ir 32 metri, bet uz mitra ceļa 16 metri.
Viens no interesantajiem faktiem ir arī par riepas saskari ar asfaltu, ko klāj 3 milimetru ūdens.
Jaunām riepām ar 8 milimetru protektoru šī saskare pie 70 km/h ir 74%, bet pie 125 km/h tie ir 47%. Taču lietotām riepām ar pieļaujamo minimālo 1,6 milimetru protektoru šī saskare pie 70 km/h ir tikai 16%, bet pie 125 km/h tie ir niecīgi 6%. Kas skaidri parāda, cik bīstami ir braukt nodilušām riepām.
Zariņš rezumē, ka sakarā ar to, ka ziema iestājas viļņveidīgi, arī riepu sezonas "Bums" ir izstiepies vismaz trijos mēnešos, oktobris/novembris/decembris, un ja uz ziemassvētkiem sniega nebūs, tad vēl jāpieskaita klāt janvāri. Tāpēc šogad nav izteikta riepu maiņas sezona. Taču pārsvarā cilvēki izvēlas aprīkot savas automašīnas ar jaunām ziemas riepām.
Viņš norāda, ka cilvēki papildus, pēc ziemas riepu uzstādīšanas, savam spēkratam veic savirzes/sagāzuma regulēšanu. Jo to tāpat ir nepieciešams veikt vismaz vienu reizi gadā, un tas pasargā jaunās riepas no paātrinātas nodilšanas, kā arī cilvēki veic tehnisko šķidrumu nomaiņu no vasaras uz ziemas variantiem.