Vasarīgi padomi auto mazgāšanā

* Ieteicams savu automašīnu mazgāšanas laikā novietot ēnā un nemazgāt to uzkarsušu. Atstājot mašīnu tiešos saules staros, var izraisīt priekšlaicīgu šampūna nožūšanu, kas atstās nepatīkamus pleķus uz mašīnas.
* Neizmantojiet mazgāšanas līdzekļus, kas nav paredzēti auto mazgāšanai, jo tie bojā mašīnas krāsojumu un saēd krāsojuma lakas kārtu. Izvēloties auto mazgāšanas šampūnu, būtu jāņem vēra, vai tas ir pietiekoši spēcīgs, lai varētu izšķīdināt dubļus un netīrumus, taču nesaēstu krāsas lakas kārtu.
* Labs šampūns satur daudz slīd vielu, kas nodrošina labu slīdēšanu pa krāsas virsmu un samazina iespēju to saskrāpēt, tam nav obligāti daudz jāputo. Parasti ar 1 vāciņu pietiek 15 litriem ūdens.
Mazgāšanai vislabāk būtu izmantot aitādas vilnas mazgāšanas cimdu vai sūkli. Mazgāšanas cimds paceļ netīrumus no krāsas virsmas, taču netīrumi zem sūkļa apakšas paliek, kas var izraisīt pastiprinātu berzi pret krāsu un radīt švīkas.
* Mazgāšanas laikā labus rezultātus sniedz divu spaiņu metode. Vienā būtu vēlams turēt ūdeni ar šampūnu, bet otrā tīru ūdeni. Kad tiek nomazgāta kāda automašīnas daļa, mazgāšanas cimdu vai sūkli var izskalot spainī ar tīro ūdeni, lai novērstu netīrumu atkārtotu nonākšanu uz mašīnas virsmas.
* Mazgāšanas procesu vajadzētu sākt ar to, ka ar augstspiediena mazgātāju vai vienkārši dārza šļūteni noskalo liekos dubļus un netīrumus. Ja tie ir piekaltuši, var uzsmidzināt uz tiem priekš-mazgāšanas līdzekļus, kas palīdzēs tos atmiekšķēt. Jāuzmanās no mazgāšanas ar ļoti spēcīgiem ķīmiskiem līdzekļiem, kādus dažkārt izmanto automazgātavās. Svarīgi ir mēģināt izskalot visas starpas un šķirbas, kurās var uzkrāties netīrumi, jo tas var izraisīt koroziju un pēc mazgāšanas no tām var iztecēt netīrs ūdens un atstāt traipus.
* Mazgāšanu sāk no jumta, turpinot ar sānu un priekšējiem, aizmugurējiem logiem, kam seko mašīnas sānu augšējās un apakšējās daļas, priekšējais un aizmugurējais buferis. Svarīgi ir atcerēties izskalot mazgāšanas cimdu vai sūkli pēc katras nomazgātās automašīnas daļas. Mazgājot auto virsbūvi, lietderīgi būtu izmantot taisnvirziena kustības, nevis apļveida, lai neatstātu kādu nenomazgātu laukumu.
* Pēdējos parasti mazgā auto diskus un riepas. Ja uz diskiem ir sakrājusies netīrumu kārta, var izmantot birsti un pēc tam sūkli. Nevajadzētu aizmirst mazgāšanas laikā izskalot automašīnas arkas.
* Mašīnas nosusināšanu visērtāk var paveikt, vispirms nodzenot lielo ūdens daudzumu ar gumijas lāpstiņu, bet jāpārliecinās, vai auto virsma ir tīra, lai to nesaskrāpētu. Ieteicams sākt ar jumta virsmu, no augšas uz leju. Pēc tam, izmantojot zamšādas vai mikrošķiedru lupatiņu, jānoslauka atlikušais ūdens.
* Tīriem logiem vislabāk būtu izmantot logu tīrāmo līdzekli un avīzi vai salveti. Ar vienu salveti uzklāt līdzekli uz loga, ar otru notīrīt logu.
Regulāra mazgāšana palīdz saglabāt automašīnas izskatu, taču ar laiku arī krāsa sāk bojāties, jo uz to iedarbojas dažādi netīrumi, saule, ķīmiskās vielas, sāls, skābie lieti. Vaskošana palīdz aizsargāt krāsas slāni gan no netīrumiem, gan no saules un skābajiem lietiem. Automašīnu ieteicams vaskot vismaz katru pavasari un rudeni, tas ir pirms ziemas un vasaras sezonas. Pirms vaskošanas automašīna jānomazgā un jānožāvē. Vaskojot mašīnu, noteikti ievērojiet ražotāja noradījumus. Mašīnu ieteicams vaskot tik ilgi, kamēr uz krāsas virsmas ūdens sāk veidot pilītes.
Ja automašīnai ir ievērojams vecums, tās sākotnējās krāsas spilgtums var būt zudis vai tajā var būt citi defekti kā švīkas, balējumi. Šādā gadījumā mašīnu ir ieteicams pulēt, taču to vajadzētu uzticēt ekspertiem, kas ar to nodarbojas katru dienu, jo mājas apstākļos neizdosies iegūt tikpat kvalitatīvus rezultātus.
Par automašīnas mazgāšanu konsultēja Mārtiņš Liekniņš, automehāniķis ar vairāku gadu pieredzi.